- Komerční sdělení -aktuality

Nebojte se odepsat na inzerát, i když plně nesplňujete všechny požadavky

Pročítáte další a další inzeráty, naprosto zoufalí z toho, jaké nesmyslné požadavky některé firmy mají na své budoucí zaměstnance? Někdy jsou tyto požadavky tak vysoké, že by je mohl splnit snad jen nějaký dokonalý zaměstnanec, který nedělá nic jiného, než že zdokonaluje svůj životopis. Nezoufejte, je to jen způsob, jakým se pracovní inzeráty píší. Je potřeba se na ně dívat trochu jinýma očima.

Příliš mnoho informací

Firmy často píší inzeráty s představou, že čím více informací o dané práci dodají, tím lépe pro budoucího zaměstnance. Snaží se proto pracovní pozici popsat co nejpestřeji. Ve skutečnosti to však mnohdy kandidáta spíše odradí. Řekne si, že na danou pozici nemá dostatek zkušeností, schopností nebo třeba zápalu pro věc. To je už jedno, co si tam dosadíte. A není divu. Většina inzerátů vyznívá tak, že firma hledá člověka schopného zastat práci za tři lidi v rekordním čase, naprosto bez chyb a který dokáže být u toho všeho ještě flexibilní, se spoustou zkušeností, znalostmi cizích jazyků, psychologie i nejmodernějších technologií.

Prodejte co nejlépe to, co umíte

Zkuste se na pracovní inzeráty dívat s nadhledem. Mnohdy nejde o to, abyste splňovali všechny požadavky uvedené v inzerátu, ale šlo o to spíše popsat danou pracovní pozici co nejatraktivněji. Proto na inzerát, který vás zaujal, odpovězte klidně i v případě, kdy nesplňujete vše, co je tam napsané. Berte to spíše s ohledem na to, jestli vám daná práce přijde zajímavá nebo nikoliv. Je pracovní pozice popsaná tak, že byste si danou práci chtěli vyzkoušet a být u toho, čemu se daná firma věnuje? Pokud ano, tak prostě odpovězte, i když z inzerátu splňujete třeba jen 80 % požadavků. Nebo jen 75 % požadavků. Je velká pravděpodobnost, že všechny požadavky v inzerátu napsané, nesplňuje nikdo. V nejhorším případě vás pro danou pracovní pozici prostě nevyberou a vy zkusíte své štěstí někde jinde…

TIP: zajímavé nabídky práce naleznete také v Liberci

Nejnovější články

- Komerční sdělení -zpravy

Další články autora

- Komerční sdělení -PR článek